Tuesday, June 9, 2009

melayan blues di West Sumatera...

well...da lamer aku x menulis...its been a hell busy months for me...kengkawan pn susah nk jumpe...sampaikan aku rase family sendiri pn terabai..huhuhuhu...aper bleh buat...i'm catchin up myself for a better future..i guess....aku skg berada di Bukit Tinggi Indonesia, menghadiri seminar berkaitan dengan penyelidikan yang aku jalankan...
skg jam menunjukkan 2.19 a.m (waktu di Malaysia), aku berada di lobi hotel seorang diri...setelah selesai buat presentation utk besok, aku dok sorang2 melayan keenakan ritma-ritma muzika dari Me First and the Gimme Gimmes...malas lagi aku nk naek bilik..hehehe...
pengalaman aku di Bukit Tinggi sungguh bermakna...keindahan alam sungguh menakjubkan...aku sungguh kagum dgn ciptaan Tuhan...dgn gunung ganang yg tinggi, ade yg ijau n ade yg coklat (gunung berapi), kombinasi kesemua ini adalah seimbang..setelah hampir setahun menceburkan diri dlm bidang amek gambar yg secara x rasmi, aku makin menghargai keindahan..
berkenaan dgn tempat, aku rase kawasan ni adalah malaysia 15 thn yg lampau...budaya dan kesenian masih dikekalkan..
sewaktu hari pertama aku disini aku sempat menonton beberapa tarian tradisional minangkabau..superb...itulah yg aku boleh katekan...ape yg menarik perhatian aku adalah tarian piring..suatu tarian yang penuh kelembutan tp dipenuhi dgn kemarahan.......n cewek2 disini jgk comel2..k..nanti gambar akan diupload kemuadian...da ngantuk..chow beb...


Yang Benar..


Yen
10 Jun 2009
2.29 a.m (waktu malaysia)

1 comment: