Tuesday, May 12, 2009

biler org pandang rendah pada kita...

sepanjang aku hidup hampir 25 tahun di atas muka bumi yang indah ini, satu perkara yang menjadi pantang iaitu memandang rendah kepada diri aku...bagi aku...hanya seseorang yang berada ditahap tertentu sahaja yang layak untuk berbuat demikian.....pesanan aku disini aku ade beberape cadangan yg boleh dilakukan jika ade member2 kite yg secara sengaja atau x sengaja memandang rendah kepada kiter...cadangan ini terbahagi kepada dua...
a.cara kejam
-kalau kene camnie...gitaw direct jer dgn nada yg tegas..plis dun underestime diri aku...
-ko boleh buat x layan jer..buat dunno biler dier nk borak ngan ko...

b.cara sopan
-tegur secara polite...cth.."bro,sorila..ni nk gtaw sket...bukan aper..takut lelamer bengkak...care ko ckp ni x elokla...aku terase taw..cam underestimate aku jer...so, jage2la sket biler bercakap..ni xper dgn aku..kalau ngan org len camner..


tu ant.idea yg aku dpt setelah pikir dua tiga kali dicampur dengan pengalaman aku dan sambil melayan keindahan musik dari the Beach Boys....hahaha..well dear friends...bukan maksud aku utk menyinggung sesaper..kekadang bende ni pn berlaku terhadap diri aku gak...walaupn tiada sebarang maksud utk memandang rendah pade org len..tp better berhati-hatilah dgn ayat2 anda..hehehe..ok.

No comments:

Post a Comment