Tuesday, May 12, 2009

komitmen dan cita-cita

jam menunjukkan pukul 12 tengahari....walaupun aku berada dlm bilik yang berhawa dingin...keadaan masih lagi panas...tambah2 dgn 2,3 perkara yg dtg menimpa aku hari ini...sabar jer la Yen..ni dugaan dari Allah s.w.t supaya ko sentiase ingat dan bertaubat...aku rase tu mmg betullah...hidup aku masih hanyut dlm perkara dunia dan sebagainya....
jd sahabat sekalian, utk tengahari yg panas nie....satu perkara yang ingin aku kongsi dengan korang sume...2 words iaitu komitmen dan cita-cita.....
skg da masuk 3 minggu, satu ayat yang belum pernah ckp dkat aku iaitu aku ni lelaki yang takutkan komitmen...yes..i guess ur right my dear friend...maybe ade benar perkara tu...memandangkan selama 25 tahun aku hidup di muka bumi ini, belum pernah aku melibatkan dlm perhubungan secara serius....
ant.sebab n musabab yg menjadikan aku sedemikian adalah disebabkan beberapa perkara...antaranya adalah...smpai skg aku masih x stabil....walaupun aku da allowance monthly yg dibyr secara berkala oleh UKM...aku x punyer perkara yang boleh menjamin kehidupan seseorang yang bakal menjadi org kedua dlm kehidupan aku...
aku ingat lagi, biler rakan2 aku ckp byk perkara or pendapat pasal kehidupan dan perhubungan..
well, bagi aku la kan...a guy who want involve in serious relationship..kene pikir masak2..macam aku..kalau aku nk carik calon..aku nk carik sumeone yg boleh duduk skali ngan aku..aku paham dier.n dier paham aku..n both ade two ways of communication...tp x tawla ade ker idak..kekadang tu rase cam da terlepas pn ade...any way..point aku disini..buat mase skg lebih baik aku fokuskan kepada cita-cita aku...mmg la dihati hendak ade someone yg boleh bagi aku peluang utk menyayangi or mengasihi...tp aku rase Allah s.w.t da takdirkan mmg bukan mase lagi utk aku kowt...so we'll just wait n see..okay...

No comments:

Post a Comment