Thursday, May 14, 2009

Kenangan di Singapura (episod satu).....

Negara Singa..itulah nama lain yg diberi kepada Singapura..sebuah negara yang mana tinggi dari segi kos sara hidup dan kesemuanya...tarikh 15.5.2009, bakal menjadi perjalanan kali kedua untuk ke sana sepanjang aku ada dkat atas muka bumi ini..
kali pertama aku singgah di negara singapura ini adalah pertengahan tahun lepas...aku pergi di atas dasar lawatan penyelidikan bersama-sama bos lama aku..yg paling perit sekali, aku kene bgn awal giler utk pegi ke airport...as usual..aku nie asalnyer org kampung..biler boleh pegi tempat luar dari malaysia..gembira aku da bertuka menjadi gembira tahap cipan....
walaupun lawatan aku ke sana adalah sekejap, aku merancang setelah selesai kerja untuk ronda-ronda kejap area bandar saner sambil2 amek gambar (p/s:sebagai kenangan)..hehehehe...

nk dijadikan citer...selepas mesyuarat aku selesai ngan rakan kerjasama di sana, mereka bwkla aku serta bos2 sekalian pegi makan ke satu restoran buffet..Sakura restaurant kalau x silap..sekali masuk dlm RM50...punyerla terkejut beruk biler aku masuk dlm tgk makanan yg dihidangkan dkat situ..bapak penuh...start dari tingkat bwh n tingkat atas(2 tingkat jer,hehehe).
nice la..bagi aku buffet kat situ mmg terbaik la dari korang sume makan dkat hotel2 famous kat malaysia..da la mahal...pilihan makanan sket jer...isk2(hehehe)....well..siap makan..dlm kepale aku, lepas nie mesti bos aku nk pegi berjalan2 dkat town jap..bolehla aku beli souvinier bwk balik..heheheh..bile cab smpai..tetibe bos aku ckp nk balik malaysia terusla..buat kali ke berapa entah.aku terkejut beruk...aku stay kat Singapura time tu x smpai 8 jam kowt...dlm 6 jam lebih...naik flight dari Malaysia kul 8.30 a.m..n smpai ke Malaysia kul 3.30 p.m..hahaha..
so, aper bleh aku buat?aku hanya watak sampingan dlm citer ini..follow jerla...


hopefully, perjalananan aku buat kali kedua ni akan berjalan lancar..jap lagi aku kene check balik sume dokumen yg perlu bwk ke sana...kalau x mampus aku besok kene talu ngan bos...well..insyaAllah..aku akan sambung balik nanti..chow guys..

No comments:

Post a Comment