Monday, May 18, 2009

segelas air milo di malam hari (episod 1)....

heloo sume..pukul 10.55 p.m (tarikh:18 Mei 2009)....sudah masuk 2 jam lebih aku berada di kampus...sungguh sunyi dan sepi...hanya musik blues menusuk telinga ku...indah..
aku baru jer sampai dari mengembara ke kota singa...pergh..mmg menakjubkan...the best travel kowt...dlm byk2 aku mengembara..walaupn pada dasarnyer aku pegi atas melaksanakan tugasan-tugasan kerja..tp biler mix ngan group yg satu geng..the trip can be enjoyfull...aku berada di sana buat beberapa hari..(bermula 15 Mei sehingga 18 Mei)..
Malam sebelum hari pertama:
well..malam nie adalah malam last aku post blog dari old town kopitiam tempohari...n malam tu adalah malam paling memenatkan aku..byk persiapan yg perlu aku buat..n aku balik dari kedai kopi ari tu pn dalam kul 2 a.m...smpai rumah dkat pukul 2.30 pagi...xde satu habuk pn barang yg siap utk dipacking...almaklumlah..rakan2 aku yg len mmg taw..aku ni last minit person..bukan org yg jenis suke buat keje awal2..susah nk fokus...bermula dari 2.30 pagi..aku siap packing dlm kul 4.00 pagi..suda siap sumenyer..aku terus melentokkan diri atas tilam aku yg x bercadar(hehehe,biasela org bujang yg x berkarier lagi)....
hari pertama:
ant. hari2 aku bangun awal dalam tahun ini..jam menunjukkan 6.11 a.m...walau pn aku tido x sampai pn 3 jam..aku terpakse mengagahkan dari aku...terus aku masuk dlm j**mb*n kesayangan ku..hahaha
persiapan diri=mandi+berus gigi+shave+shampoo rambut
lebey kurang 20 minit aku ade dlm toilet...siap sume...dlm kul 7.30 a.m...sahabat baik ku mengofferkan diri utk masak breakfast..ape lagi..perkataan ok jerla keluar dari mulutku yg macho nie..hahahahah...kalau x silap kul 7.45 a.m..si payed (salah sorang sahabat baikku) smpai kat bawah rumah aku..
aku pn naek la kete ngan dier..maka bertolaklah kami dari Putrajaya tercinta..dari Putrajaya kami singgah di Senawang..pegi mengambil sorang lagi sahabat (saudara ihsan)..
bermulalah road trip kami..ke Singapura..syukur alhamdullilah..perjalanan kami lancar..sebelum masuk ke Singapura..kami singgah di Danga Bay utk menanti sorang lagi sahabat kami..(saudara faizal@Butal).. seorang sahabat yang byk menolong..thanx butal..hehehe..sambil2 menunggu..adelah 2,3,4,5,6 aksi amek gamba bersama-sama rakan dan taulan...hehehe..

pemandangan jb dari atas bas...ujan time nie..hehehe..

self portrait..hand held..haha

dlm bas ke Singapura..pose ape bende aku x taw.

aku n tempat parkin danga bay..pose macho..hahaha

(aku n danga bay)

(aku,peja@butal,payed)...aku belum mandi lagi tu..sbb tu itam..hahahah..

biler smpai si peja..kiter org follow dier ke larkin perdana(kawasan rumah beliau)...tujuan kiter org p saner sbb nak parkin kete n masuk ke singapura dgn bas...

masuk jer ke dalam si peja nie..aku terkejut cam beruk....rupe-rupenyer mamat nie da kawen..masih fresh...2/5/2009 tempohari...isk2. terkejut,70%+kagum30% aku tgk dier....

yerla..da lamer x jumper..almost 6 years kowt...last skali waktu aku undergrad dkat uitm dulu..tup2x da kawen..anyway peja(congrats on ur wedding)...aku tumpang bangga...rase cam tue la plak....

dlm pkul 4.00 p.m, kami bertolak ke jb sentral...smpai kat saner ..si peja ni hantar kiter org ke tempat cop pastport melalui short cut...(itulah gunenyer ade kawan keje gomen)hahahah...

dlm 4.30 p.m kami naik bas dari tempat yg samer utk ke Singapura...memandangkan tahun lepas aku ke Singapura dgn flight..aku ingatkan jambatan singapura panjang..ruper2nyer pendek jer...isk2..sungguh x berinformasi la aku..kiter org smpai dkat Woodlands (check point passport singapore)...

dengan bag punyerla berat...tripod+baju+kamera+laptop..aku rase dlm 40 kilo kowt aku angkat..settle sume dkat woodlands..kiter org naik bas plak utk ke Bugis road(tempat kiter org menginap)....smpai dkat situ dlm 6 lebey kowt..aku pn da x ingat...

berbekalkan map yg diprint dari google map, aku, payed n ihsan masing2 menggunakan kepandaian kami utk mencari arah..jalan punyer jalan..dkat 7 lebih jgk la smpai dkat hotel...
smpai dkat hotel..kami check in..(to be continued sbb da lewat)hahaha...
p/s:cerite ini mungkin ditokok tambah serba sedikit dari segi susuan ayat dan waktu mase supaya anda sume enjoy bace..hehehehe

1. gile panjang dan detail perjalanan mu.hahah.lamo tok jumpo mu.tok de sokmo nok jumpo.